refresh-pdf

Náš tým (kohorta II)

Mgr. Dana Vicherková, Ph.D. - Výzkumník – leader týmu (Kohorta II), Katedra pedagogiky a andragogiky PdF OU

Do projektu REFRESH přináší své dlouholeté zkušenosti v oblasti pedagogiky a andragogiky, se zaměřením na vzdělávací cesty a nové pracovní příležitosti v kontextu útlumu hornictví v Moravskoslezském kraji.

Během své kariéry vedla významné národní a mezinárodní projekty, mezi něž patří TAČR, ED-ON nebo projekt „Hravé eduobrazy“. Ve svém výzkumu kombinuje kvalitativní i kvantitativní metody, včetně dotazníkových šetření, vícečetných případových studií, focus groups a rozhovorů, což přispívá k inovativním vzdělávacím strategiím v postindustriálních regionech.

V rámci projektu REFRESH se zaměřuje na:

  • Supervizi a výzkum sedmi klíčových oblastí v dotaznících pro zaměstnance
    OKD, DIAMO a spolupracujících firem,
  • Výzkum pěti vymezených oblastí v dotaznících pro děti zaměstnanců OKD,
    DIAMO a spolupracujících firem.
  • Realizaci kvalitativního výzkumu prostřednictvím vícečetných případových
    studií, focus groups a rozhovorů.

Do projektu REFRESH přináší své bohaté zkušenosti z oblasti pedagogiky, andragogiky a interdisciplinárního výzkumu. Jeho práce se zaměřuje na analýzu osobnostně-edukačních charakteristik, vzdělávacích potřeb a kariérových drah zaměstnanců OKD a na profesní zaměření, motivaci a ambice jejich dětí. Během své kariéry se podílel na významných mezinárodních a národních projektech, jako jsou IRNet, TEAMNET nebo TAČR.

V projektu REFRESH se věnuje vedení dotazníkových šetření a kvalitativnímu výzkumu prostřednictvím případových studií, focus groups a rozhovorů. Jeho práce propojuje teoretické poznatky s praktickými výstupy, které podporují vzdělávací a profesní strategie v postindustriálních regionech.

Jako doktorandka pedagogiky na Ostravské univerzitě působí v projektu REFRESH jako výzkumný asistent. Zabývá se základním a interdisciplinárním výzkumem v oblasti společenských věd a podílí se na asistentských, administrativních a organizačních činnostech.

Její role zahrnuje podporu při zkoumání vzdělávacích potřeb a kariérové adaptace zaměstnanců firem OKD a DIAMO, stejně jako vzdělávací motivace a ambicí jejich dětí. Podílí se na realizaci dotazníkových šetření a kvalitativního výzkumu prostřednictvím případových studií, focus groups a rozhovorů.

Během své výzkumné činnosti přispěla k řešení národních projektů, včetně projektů SGS a projektu REFRESH, kde podporuje výzkumné aktivity II. kohorty.

V projektu REFRESH zastává klíčovou roli koordinátora a správce databáze respondentů. Podílí se na návrhu a administrativním vedení databází, zajišťuje komunikaci s dodavateli kohort a koordinuje procesy spojené se sběrem a zpracováním dat. Její práce zahrnuje také správu výzkumných a publikačních zdrojů a podporu při vyhodnocování informací.

Má bohaté zkušenosti z projektového managementu, a to jak z národních projektů, tak z oblasti administrativní podpory výzkumu. V týmu REFRESH se zaměřuje na zajištění kvalitního datového zázemí pro výzkum vzdělávacích a kariérových potřeb zaměstnanců OKD, DIAMO a jejich rodin. Svým přístupem přispívá k efektivní realizaci výzkumných aktivit v rámci projektu.

Do projektu Refresh přináší své bohaté zkušenosti v oblasti biologie a interdisciplinárního výzkumu. Její role zahrnuje analýzu zdravotních, biogenetických a fyziologických faktorů, které ovlivňují vzdělávání zaměstnanců OKD a jejich dětí.

Během své kariéry se podílela na významných mezinárodních projektech, jako jsou TEMPUS, 7. rámcový program EU a EUREKA. Její výzkumné aktivity propojují vědecké poznatky z biologie s aplikací ve společenských vědách, což přispívá k rozvoji vzdělávacích strategií v postindustriálních regionech.

Ve výzkumu kohorty II se zaměřuje na:

  • Zkoumání zdravotních, biogenetických a fyziologických předpokladů zaměstnanců OKD pro vzdělávání.
  • Analýzu vztahu a přístupu jejich dětí k učení v kontextu rodinného zázemí.
  • Vedení a supervizi dotazníkových šetření mezi zaměstnanci OKD, DIAMO a jejich dětmi.
  • Realizaci kvalitativních metod výzkumu, jako jsou vícečetné případové studie, focus groups a rozhovory.

V projektu REFRESH se podílí na interdisciplinárním výzkumu zaměřeném na životní spokojenost, kariérové dráhy zaměstnanců OKD a jejich rodin, včetně jejich vzdělávací motivace a ambicí. Aktivně se zapojuje do přípravy kvalitativních výzkumných nástrojů, jako jsou rozhovory se zaměstnanci a další nástroje analýzy.

S dlouholetou praxí a odborným vzděláním, zahrnujícím M.A. v oboru primárního vzdělávání, doktorát z humanitních věd a habilitaci v oblasti společenských věd, se zaměřuje na osobnostně-edukační charakteristiky a vzdělávací potřeby.

Dr. Szafrańska má bohaté zkušenosti z mezinárodních výzkumných projektů, mezi něž patří spolupráce na iniciativách v oblasti ICT nástrojů a e-learningu, projektech financovaných Evropskou komisí, a realizace projektů podporujících pedagogické vědy. V roli koordinátorky a řešitelky přispěla k vývoji kompetencí učitelů a analýze nástrojů pro moderní vzdělávací potřeby.

Její akademická činnost obohacuje projekt REFRESH o cenné poznatky a zkušenosti z výzkumu a vzdělávací praxe, přičemž její odborné vedení posiluje kvalitu interdisciplinárního přístupu celého týmu.

V projektu REFRESH se zaměřuje na výzkum osobnostně-edukačních charakteristik, vzdělávacích potřeb, životní spokojenosti a kariérové dráhy polských
zaměstnanců OKD a jejich rodin. Aktivně se podílí na přípravě a supervizi dotazníků pro zaměstnance i jejich děti a přispívá k vývoji kvalitativně orientovaných výzkumných nástrojů, například rozhovorů.

Prof. Ogrodzka-Mazur má bohaté zkušenosti z vědeckých projektů na národní i mezinárodní úrovni. Byla koordinátorkou dvou výzkumných projektů financovaných státními grantovými agenturami a spolupracovala jako odbornice na osm mezinárodních projektech podporovaných Evropskou komisí, mimo jiné zaměřených na ICT nástroje, e-learning a interkulturní kompetence.

Dále působila jako řešitelka v vědecko-didaktických projektech jako byly například „Aktivní ve škole – aktivní v životě“ (2008–2009), „Učitel povolání s budoucností“ (2009–2010) nebo „Směr Cieszyn! Zvyšte své kompetence na Fakultě etnologie a pedagogických věd University of Silesia“ (2017–2020).

Její expertiza a dlouholeté zkušenosti výrazně přispívají k interdisciplinárnímu zaměření a vysoké úrovni výzkumných aktivit týmu REFRESH.